6bruna

Bruna Kazinoti svojim snažnim vizualnim jezikom izmiče klasičnim definicijama modne fotografije koja se kao tema proteže ovogodišnjim festivalom u Rovinju. Fotografije na izložbi Blue Eyes u Galeriji Batana vrlo izravno komuniciraju to izmicanje i različitost. Iako su sve fotografije na neki način povezane s modnim editorijalima na kojima je radila, to nije ono što ih određuje. Bez obzira na polazište, u radove je ugrađen i određen zajednički kontekst koji tvori prepoznatljivost autorskog potpisa. Na izložbi je s osam portreta predstavljen najnoviji ciklus, uz odabir radova nastalih u kontekstu modnih editorijala u posljednjih nekoliko godina.

Estetska i tematska poveznica s počecima fotografskog opusa Larryja Clarka, pa i kasnijim kontraverznim „Klincima“, ponajviše se vidi kroz dokumentaristički, tj. ono što djeluje kao dokumentiranje stvarnosti, pristup. Subkulturnu i uličnu estetiku, Bruna Kazinoti suptilno oblači u svrhu primarne funkcije modne fotografije. Takvi pomireni oksimoroni – postavljanje modela, u najmanju ruku, neobične pozicije i neuobičajene scenografije, modeli snimani s leđa – negiraju očekivanu estetiku pri tome stvarajući dodatnu umjetničku vrijednost. Kadrovi postavljeni na ovaj način ostavljaju dojam zaustavljenog momenta u kojem drski pogled nosi osobnu težinu, a zagrljaj prenosi emociju možebitnog skorog rastanka.

Nikako ne smijemo zanemariti, a upravo se na portretnom ciklusu posebno ističe, svjesnost o boji kao gradivnom elementu. Ona je jednako bitna kada je dio nošenih modela, u jarkim nizovima, kao i kada se radi o monokromnim kombinacijama i sivim tonovima. U prijašnjim, crno- bijelim, portretima, modeli su u okretu i ne pokazuju lice. No, svejedno daju naslutiti emotivnu (dis)konekciju s autoricom. Sadašnji su portreti, u boji, frontalni i nastali nakon audicije jedne kampanje. Njihovo nizanje unutar postava, dodatno naglašava različitost koju je autorica samo jednim kadrom uspjela dočarati, različitost fizičke, ali i one unutarnje, životne pojavnosti. U ovoj uvećanoj, izložbenoj prilici, fotografije Brune Kazinoti na jednom mjestu dokazuju kako ona ne dovodi samo modnu fotografiju u galeriju, nego umjetnost nameće modnom kontekstu.

Marta Kiš